fbpx

Hogyan hozzunk ki még többet vállalkozásunkból a koronavírus okozta károk ellenére?

Szerző: my pet animal creative writing | Már 28, 2020

Az iskolák szünetelnek, a rendezvényeket törlik, a gyárak leállnak, az utazásokat korlátozzák, az üzletek korábban vagy teljes mértékben bezárnak. A globális világjárvány egy rendkívül bizonytalan időszakba kényszeríti a vállalkozásokat. Kevés olyan cég van, akikre ne lenne hatással a jelenlegi példátlan helyzet.

Cikkünkben összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet és tanácsot, hogy miképpen érdemes a COVID-19 járvány következtében az online platformokat aktívabban és hatékonyan használni ahhoz, hogy a gazdasági károk elkerülhetők vagy csökkenthetők legyenek és vállalkozásod csődjének még a gondolatával se kelljen eljátszanod.

Hogyan minimalizáld a gazdasági károkat a koronavírus idején?

Sokan azt gondolják, hogy a jelenlegi helyzetben az online marketing nem élvez prioritást és a marketing tevékenységeket teljes mértékben szüneteltetni kell, mivel az egy „felesleges” kiadás.

Mi ezt biztosan nem fogjuk ajánlani. Véleményünk szerint a válságkezelési terv egyik alap pillére a digitális marketing, ami talán most fontosabb is mint valaha. A jelen helyzetben az emberek internetes böngészése rendkívül megnőtt, így a cégednek is minél több információt kell közölnie az online felületeken megkönnyítve és elősegítve az információ áramlását az érdeklődőid részére. Az online kommunikáció jó és megfelelő kivitelezése kiemelten fontos ebben az időszakban. Hatalmas luxus lenne megengedni magadnak ebben a helyzetben, hogy a már ismert vállalkozásodat elfelejtsék a vásárlók.

Alkalmazkodj és cselekedj

A vírus megjelenésével és elterjedésével a világ megváltozott, ezzel a szokások is változtak. A vírus várhatóan további gazdasági nehézségeket fog még okozni és eltűnése esetén sem valószínű, hogy minden a régi mederben fog tovább folyni. Várhatóan hónapokig elfog még húzódni a jelenlegi helyzet, így egész biztosan ne számítson senki arra, hogy ne lenne hatással vállalkozására és csak ideiglenes nehézségekkel kell számolni. Az életben maradni kívánó vállalkozásoknak változásra van szüksége, mert nem a világ fog hozzájuk alkalmazkodni.

Fontos, hogy a szükséges változtatásokat higgadt fejjel racionális gondolkodással hozd meg. Cselekedni kell minél hamarabb, alaklmazkodni a kialakult új helyzethez, de nem meggondolatlan és elkapkodott döntést hozni a kialakult helyzettel kapcsolatosan. Érdemes bevonni a vállalkozás további döntéshozóját is, mivel a céged fennmaradásának az esélyét és a piaci részesedésedet csökkentheted a meggondolatlan lépésekkel. Tervezzetek hosszútávra és törekedjetek a költséghatékony működésre!

Ne maradj csendben

Ilyen bizonytalan és zavaros időkben, ha nem osztasz meg fontos információkat a céggel kapcsolatosan, nem építed tovább a márkádat és a vásárlók felé a bizalmat, az hasonlóan káros is lehet, mintha rosszul kommunikálnál.

Győztesként és elsőként azok a vállalkozások fognak kijönni a gazdasági nehézségekből, akik a leggyorsabban és a legjobban tudnak alkalmazkodni a kialakult helyzethez a piaci részesedésük megtartásával vagy akár növelésével.

Természetesen erőltetni sem kell a kommunikációt, ha nincs mit mondania a vállalkozásodnak ügyfeleid részére. Felesleges információkkal ne terheld az érdeklődőidet. A koronavírus meglovagolását pedig véletlenül sem ajánljuk. Ne adj ingyenes kézfertőtlenítőt minden új ügyfelednek!

Az emberek otthon vannak és az interneten kommunikálnak

Az internetezők már délelőtt majdnem olyan aktívak, mint amilyenek korábban az esti időszakban voltak. A cégeddel kapcsolatos információk közlését is elsődlegesen az online csatornákon kell hangsúlyozni, mivel az emberek az internetről informálódnak és most fontosabb mint valaha, hogy az online jelenlét megfelelően legyen kivitelezve és értékes tartalommal bírjon az ügyfelek számára.

Az online kereskedelem eddig is egy megállíthatatlan gyors növekedésen ment keresztül, amit most a vírus okozta hatások még jobban felgyorsítanak. A járvány lecsendesülését követően az új szokásoknak köszönhetően a társadalom még nyitottabb lesz az online térben történő vásárálásra, így kiemelten fontos az ezen területen történő felzárkózás a vállalkozások számára.

Az vírus okozta internetfogyasztásra gyakorolt hatásait mi sem szemlélteti jobban, mint hogy a Budapest Internet Exchange (BIX) március 21-én, szombat esete 252,7 Gbps csúcsforgalmat regisztrált, amivel a mindenkori Magyarországon felhasznált új adatforgalmi rekordot állított be.

Az online kereskedelem eddig is egy megállíthatatlan gyors növekedésen ment keresztül, amit most a vírus okozta hatások még jobban felgyorsítanak. A járvány lecsendesülését követően az új szokásoknak köszönhetően a társadalom még nyitottabb lesz az online térben történő vásárlásra, így kiemelten fontos az ezen területen történő felzárkózás a vállalkozások számára.

A könnyed informálódás érdekében, gondold át, hogy milyen kérdések merülhetnek fel az emberekben, melyekre nem találják a választ és biztosítsd számukra azokat.

Elsőként az alábbiakat érdemes megfontolni:

  • A kialakult helyzet hogyan befolyásolja a céget és erről könnyen megszerezhető információk vannak-e az online csatornáidon?
  • Mint felelős vállalkozó, mit teszel a járvány visszaszorításának az érdekében?
  • Milyen higiéniai intézkedések lettek bevezetve?
  • Hogyan gondoskodsz az alkalmazottjaidról?
  • Változott-e a munkaidő vagy a nyitvatartás?
  • A jelenlegi helyzet befolyásolja a szállítást? Van-e lehetőség speciális szállításra?
  • A kapcsolatfelvételi lehetőség vállalkozásoddal megfelelően van-e kialakítva vagy lehet-e rajta javítani?

Ezeket az információkat kiemelt helyen és minél több csatornán érdemes közölni. A Google Cégem egy szintén olyan csatorna, ahol érdemes megosztani bármilyen a céggel kapcsolatos változást.

A jelenlegi időszak biztosan nem arra lesz alkalmas, hogy az érdeklődők, minél nagyobb részét vásárlóvá konvertáld, viszont a megfelelő tudatos kommunikációval, a fogyasztók felé történő empatikus viselkedéssel és a márkajelenlét fenntartásával  hamarabb és erősebben kerülhetsz ki a jelenlegi helyzetből a piaci részesedés megtartásával vagy akár növelésével.

Cikkünk folytatódik, olvasd tovább és tudj meg további hasznos tippeket, ha pedig a céged számára személyreszabott tanácsokra és kivitelezésre lenne szüksége, hogy miképpen lehet navigálni ebben a nehéz időszakban, nyugodtan forduljon hozzánk és vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén.

Kattints és olvass tovább!