fbpx

Eredeti

Szerző: | ápr 13, 2020

Az iskolák szünetelnek, a rendezvényeket törlik, a gyárak leállnak, az utazásokat korlátozzák, az üzletek korábban vagy teljes mértékben bezárnak. A globális világjárvány egy rendkívül bizonytalan időszakba kényszeríti a vállalkozásokat. Kevés olyan cég van, akikre ne lenne hatással a jelenlegi példátlan helyzet.

Cikkünkben összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet és tanácsot, hogy miképpen érdemes a COVID-19 járvány következtében az online platformokat aktívabban és hatékonyan használni ahhoz, hogy a gazdasági károk elkerülhetők vagy csökkenthetők legyenek és vállalkozásod csődjének még a gondolatával se kelljen eljátszanod.

Hogyan minimalizáld a gazdasági károkat a koronavírus idején?

Sokan azt gondolják, hogy a jelenlegi helyzetben az online marketing nem élvez prioritást és a marketing tevékenységeket teljes mértékben szüneteltetni kell, mivel az egy „felesleges” kiadás.

Mi ezt biztosan nem fogjuk ajánlani. Véleményünk szerint a válságkezelési terv egyik alap pillére a digitális marketing, ami talán most fontosabb is mint valaha. A jelen helyzetben az emberek internetes böngészése rendkívül megnőtt, így a cégednek is minél több információt kell közölnie az online felületeken megkönnyítve és elősegítve az információ áramlását az érdeklődőid részére. Az online kommunikáció jó és megfelelő kivitelezése kiemelten fontos ebben az időszakban. Hatalmas luxus lenne megengedni magadnak ebben a helyzetben, hogy a már ismert vállalkozásodat elfelejtsék a vásárlók.

Alkalmazkodj és cselekedj

A vírus megjelenésével és elterjedésével a világ megváltozott, ezzel a szokások is változtak. A vírus várhatóan további gazdasági nehézségeket fog még okozni és eltűnése esetén sem valószínű, hogy minden a régi mederben fog tovább folyni. Várhatóan hónapokig elfog még húzódni a jelenlegi helyzet, így egész biztosan ne számítson senki arra, hogy ne lenne hatással vállalkozására és csak ideiglenes nehézségekkel kell számolni. Az életben maradni kívánó vállalkozásoknak változásra van szüksége, mert nem a világ fog hozzájuk alkalmazkodni.

Fontos, hogy a szükséges változtatásokat higgadt fejjel racionális gondolkodással hozd meg. Cselekedni kell minél hamarabb, alaklmazkodni a kialakult új helyzethez, de nem meggondolatlan és elkapkodott döntést hozni a kialakult helyzettel kapcsolatosan. Érdemes bevonni a vállalkozás további döntéshozóját is, mivel a céged fennmaradásának az esélyét és a piaci részesedésedet csökkentheted a meggondolatlan lépésekkel. Tervezzetek hosszútávra és törekedjetek a költséghatékony működésre!

Ne maradj csendben

Ilyen bizonytalan és zavaros időkben, ha nem osztasz meg fontos információkat a céggel kapcsolatosan, nem építed tovább a márkádat és a vásárlók felé a bizalmat, az hasonlóan káros is lehet, mintha rosszul kommunikálnál.

Győztesként és elsőként azok a vállalkozások fognak kijönni a gazdasági nehézségekből, akik a leggyorsabban és a legjobban tudnak alkalmazkodni a kialakult helyzethez a piaci részesedésük megtartásával vagy akár növelésével.

Természetesen erőltetni sem kell a kommunikációt, ha nincs mit mondania a vállalkozásodnak ügyfeleid részére. Felesleges információkkal ne terheld az érdeklődőidet. A koronavírus meglovagolását pedig véletlenül sem ajánljuk. Ne adj ingyenes kézfertőtlenítőt minden új ügyfelednek!

Az emberek otthon vannak és az interneten kommunikálnak

Az internetezők már délelőtt majdnem olyan aktívak, mint amilyenek korábban az esti időszakban voltak. A cégeddel kapcsolatos információk közlését is elsődlegesen az online csatornákon kell hangsúlyozni, mivel az emberek az internetről informálódnak és most fontosabb mint valaha, hogy az online jelenlét megfelelően legyen kivitelezve és értékes tartalommal bírjon az ügyfelek számára.

Az online kereskedelem eddig is egy megállíthatatlan gyors növekedésen ment keresztül, amit most a vírus okozta hatások még jobban felgyorsítanak. A járvány lecsendesülését követően az új szokásoknak köszönhetően a társadalom még nyitottabb lesz az online térben történő vásárálásra, így kiemelten fontos az ezen területen történő felzárkózás a vállalkozások számára.

Az vírus okozta internetfogyasztásra gyakorolt hatásait mi sem szemlélteti jobban, mint hogy a Budapest Internet Exchange (BIX) március 21-én, szombat esete 252,7 Gbps csúcsforgalmat regisztrált, amivel a mindenkori Magyarországon felhasznált új adatforgalmi rekordot állított be.

Az online kereskedelem eddig is egy megállíthatatlan gyors növekedésen ment keresztül, amit most a vírus okozta hatások még jobban felgyorsítanak. A járvány lecsendesülését követően az új szokásoknak köszönhetően a társadalom még nyitottabb lesz az online térben történő vásárlásra, így kiemelten fontos az ezen területen történő felzárkózás a vállalkozások számára.

A könnyed informálódás érdekében, gondold át, hogy milyen kérdések merülhetnek fel az emberekben, melyekre nem találják a választ és biztosítsd számukra azokat.

Elsőként az alábbiakat érdemes megfontolni:

  • A kialakult helyzet hogyan befolyásolja a céget és erről könnyen megszerezhető információk vannak-e az online csatornáidon?
  • Mint felelős vállalkozó, mit teszel a járvány visszaszorításának az érdekében?
  • Milyen higiéniai intézkedések lettek bevezetve?
  • Hogyan gondoskodsz az alkalmazottjaidról?
  • Változott-e a munkaidő vagy a nyitvatartás?
  • A jelenlegi helyzet befolyásolja a szállítást? Van-e lehetőség speciális szállításra?
  • A kapcsolatfelvételi lehetőség vállalkozásoddal megfelelően van-e kialakítva vagy lehet-e rajta javítani?

Ezeket az információkat kiemelt helyen és minél több csatornán érdemes közölni. A Google Cégem egy szintén olyan csatorna, ahol érdemes megosztani bármilyen a céggel kapcsolatos változást.

A jelenlegi időszak biztosan nem arra lesz alkalmas, hogy az érdeklődők, minél nagyobb részét vásárlóvá konvertáld, viszont a megfelelő tudatos kommunikációval, a fogyasztók felé történő empatikus viselkedéssel és a márkajelenlét fenntartásával hamarabb és erősebben kerülhetsz ki a jelenlegi helyzetből a piaci részesedés megtartásával vagy akár növelésével.

Ha szeretnél további tanácsokat, hogy miképpen lehet navigálni ebben a nehéz időszakban, nyugodtan forduljon hozzánk és vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén, hogy segíteni tudjunk.

Hogyan lépj be a vállalkozásoddal az Online térbe – Most fontosabb, mint valaha!

A jelenlegi helyzet rendkívül bizonytalan és nem tudjuk, hogy meddig fog tartani, de abban biztosak lehetünk, hogy elfog múlni. Érdemes tehát túllátni a jelenen és a jövőre készülni, fejlesztve az eddigi kommunikációs csatornákat. A kialakult helyzet biztosítja, hogy időt tudj olyan dolgokra is fordítani, amelyekkel tisztában vagy, hogy már régóta foglalkozni kellett volna.

Az alábbiak újragondolása és fejlesztése célszerű:

1. Weboldal

  • Előbb vagy utóbb fel kell tennünk a kérdést: Megfelelő az online jelenléte a cégnek? Amennyiben eddig nem rendelkezett a vállalkozásod weboldallal, úgy érdemes minél előbb elkészíteni legalább egy alapszintű kommunikációra alkalmasat.
  • Weboldaladon/Webáruházadon, milyen fejlesztés elvégzése segítené átvészelni a kialakult helyzetet, mik azok a hiányzó funkciók, amelyek hosszútávon biztosan segítenék a vállalkozás működését, esetleg érdemes lehet megújítani a weboldalt amennyiben az már régóta aktuális.

Fontos, hogy kommunikálni tudj továbbra is ügyfeleiddel. Azok a vállalkozások rendkívül nehéz helyzetbe kerülnek, amelyeknek nincs vagy nem megfelelő a weboldaluk, hiszen információhiányban tartják az ügyfeleiket. Több étterem nem rendelkezik online megrendelési lehetőséggel, most viszont szívesen nyitnának a piacra házhozszállítással, de nem tudják a megrendeléseket megfelelően feldolgozni a weboldaluk hiányosságai miatt, mivel nincs opció a rendelés leadására, ezáltal fennáll a veszélye, hogy végérvényesen be kell zárjanak.

2. Fizetett hirdetések

  • A fizetett online hirdetések azonnali lekapcsolása helyett inkább vizsgáld meg, hogy milyen fejlődési lehetőségeid vannak. Az ügyfélkapcsolat fenntartása kiemelten fontos ebben az időszakban. Mik az erősségeid és mik azok a pontok amiken még csiszolnod kell, a megfelelő vásárlói élmény eléréséhez. Például az ügyfélkapcsolattartás kiemelten fontos terület ebben az időszakban, ezért gondoskodj arról, hogy egyszerűen érintkezés nélkül (e-mailen, chaten és telefonon elérhessenek)
  • Kiemelt figyelmet kell fordítani a fizetett hirdetésekre ebben a bizonytalan helyzetben. Folyamatos monitorozás szükséges az ajánlatok tekintetében, mivel azok napról napra változnak. Amennyiben van ügynökséged, úgy mindenképp beszéljétek át, hogy milyen változtatásokat kellene az eddigi hirdetéseken eszközölni és, hogy nagyobb figyelmet fordítsanak a költések és eredmények figyelembevételére.
  • A hirdetések leállítása helyett inkább a metaadatok, címek, hirdetési leírások és bővítmények frissítése a javasolt az online lehetőségek kiemelésével hangsúlyozva a kézbesítés és visszaküldési lehetőségeket. Bekereteztük ezeket egy aktuális példán keresztül:

Tipp: Ha fizetős kampányokat futtatsz, ügyelj arra, hogy ne tegyél állításokat a COVID-19 gyógyításával, megelőzésével vagy kezelésével kapcsolatban, mivel a Google és a Facebook blokkolja a jelenlegi helyzet kiaknázására szolgáló hirdetéseket!

3. Termékek és szolgáltatások

  • Van-e olyan terméked vagy szolgáltatásod, ami értékkel bír a közösségnek? Ne gondold elsőre, hogy nincs, vizsgáld meg mélyrehatóan termékeidet vagy szolgáltatásodat. Ez egy hosszabb időszak is lehet, ezért érdemes nagyobb fókuszt adni a termékeknek, valamint helyszíntől független szolgáltatásoknak, melyek beltérre szólnak és azok beltéri lehetőségeit kiemelni. Fókuszálj az otthoni előnyökre.
  • Győződj meg arról, hogy a kiszállításra vonatkozó információk megfelelően előtérben helyezkednek-e el. Social felületeken lehetőség van akár vásárlási útmutatóval is segíteni az érdeklődőket, hogy miképpen tudják termékeidet/szolgáltatásaidat igénybe venni.
  • Érdemes megvizsgálni a kiszállítási szolgáltatásokat is, hogy azokon van-e lehetőség javítani az ügyfélközpontúság előtérbe helyezésével. Például, ha eddig 1.000 Ft-ért biztosítottál kiszállítást belföldön, akkor ellehet gondolkozni azon, hogy mondjuk egy ingyenes kiszállítást betudsz-e vállalni, amivel lehetőség nyílik egy remek új kommunikációs folyamat megnyitására, melyeket akár a hirdetésidben is feltudsz tűntetni.

4. Stratégia

  • A marketing stratégia egy elképzelés, mely élethez közeli szituációkhoz ad megfelelő iránymutatást egy vállalkozás számára. Biztosítja a cégek számára, hogy pontosan tudják a célirányt anélkül, hogy nagymértékben letérnének a cégük előre jutását segítő útvonalról. Támpontot ad a döntések meghozatala során, hogy a kijelölt célok teljesüljenek. Amennyiben eddig nem rendelkeztél marketing stratégiával, úgy most erősen ajánlott annak elkészítése, amely hatalmas segítséget tud nyújtani, hogy a jelenlegi és a még felmerülő világjárvány okozta problémákat hatékonyan tudd kezelni. A már kész stratégiák esetében, pedig valószínűleg jelentős módosításokat igényel a stratégiai terved, mivel olyan mértékű változás következett be, ami alapjaiban változtatja meg céged életét és ezzel stratégiai támpontjait is.
  • Fontos, hogy a vállalkozásod méretétől függetlenül, – még ha nem is egy profi csapattal készítteted el a stratégiádat, – dolgozz ki magadnak egy legalább alapszintűt. Biztos lehetsz benne, hogy a befektetett munka meghálálja magát.

Kétségtelen, hogy a Covid-19 megzavarja a digitális marketing teret, sok bizonytalanságot okozva a fogyasztók és a vállalkozások számára. Azok a vállalatok, amelyek jól játsszák ki a lapjaikat és digitálisan előre gondolkodnak, jobb helyzetbe kerülnek és a piaci részesedésük gyengülése nélkül tudják folytatni majd a működésüket.

Reméljük, hogy hasznosnak találtad ezeket a tippeket és tanácsokat. Ha bármilyen kérdésed van, vagy arról szeretnél beszélgetni velünk, hogy milyen irányba kellene elindulnod, úgy bátran vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén.